Wycieczka Zakopane - Kraków

W dniach 6 – 9 czerwca 2018 r. uczniowie klas III – VII uczestniczyli w wycieczce do Zakopanego i Krakowa.

6. 06.2018 r.

W pierwszym dniu wycieczki , mimo zbiórki o godzinie 5.00 rano, wszystkim dopisywały doskonałe humory. Wreszcie spełniało  się marzenie,  wyruszaliśmy z Bierzwiennej do stolicy polskich Tatr – Zakopanego . Perspektywa trzech dni odpoczynku od obowiązków szkolnych: sprawdzianów oraz klasówek wywołała wiele radości i emocji wśród uczniów, i nie ukrywamy, ale  także wśród nauczycieli.

Zakopane powitało nas cudowną, słoneczną pogodą, a przewodnik tatrzański aby zadowolić dzieci i młodzież,  w pierwszej kolejności zaproponował spacer po starówce zakopiańskiej i Krupówkach. Uczniowie mieli okazję do zakupu  pamiątek dla bliższych i dalszych członków rodziny.

Następnie wjechaliśmy  kolejką krzesełkową trasą  Polany Szymoszkowej na Gubałówkę  i odbyliśmy po niej  pieszą wędrówkę, podczas której podziwialiśmy panoramę Tatr i Zakopanego.  Mieliśmy szczęście, że w tym dniu widoczność była bardzo dobra. Fotografowaliśmy malownicze szczyty gór, imponująco prezentujące się na tle błękitnego nieba. Z miejscowości Ząb ( na fotografiach dom Kamila Stocha) udaliśmy  się do miejsca zakwaterowania do pensjonatu ,,U Reni” w Zakopanem, z którego okien rozpościerają się piękne widoki na góry. Następnie spożyliśmy obiadokolację oraz piekliśmy kiełbaski przy ognisku. Był także czas na piłkę nożną, bilard i nocne rozmowy.

7. 06. 2018 r.

Drugiego dnia odbyliśmy górską wyprawę Doliną Kościeliską. Przepiękne widoki wynagrodziły nam trudy wędrówki.  Tatry zapierały dech w piersiach, a trasa była dość łatwa, lekko wznosiła się w górę i tylko do Stawu Smreczyńskiego miejscami była kamienista. W drodze powrotnej do autokaru  zaczął padać deszcz. Wiadomo  z górami żartów nie ma. W tej sytuacji niezawodne okazały się peleryny przeciwdeszczowe i parasole. Ze względu na to, że do posiłku zostało trochę czasu udaliśmy się do Zakopanego, aby obejrzeć skocznie narciarskie -  Wielką Krokiew im. Stanisława Marusarza oraz Kompleks Średniej Krokwi im. Bronisława Czecha. Po kolacji zdecydowaliśmy się na wędrówkę do miejscowego sklepu, zakup oscypków  oraz gry i zabawy przy pensjonacie.

8. 06. 2018 r.

Trzeciego dnia pogoda również  nie zawiodła. Temperatura powietrza oscylowała w granicach 28 stopni Celsjusza. Po wykwaterowaniu z pensjonatu udaliśmy się do Krakowa.

Zwiedzanie drugiej w kolejności stolicy naszego państwa - Krakowa zaczęliśmy od spaceru nad Wisłą, następnie obejrzeliśmy Wawel i Smoka Wawelskiego. Na Wawelu oglądaliśmy komnaty królewskie, Katedrę i znajdujące się w niej groby. Wspinaliśmy się na wieżę, aby obejrzeć Dzwon Zygmunta. Bije on tylko przy okazji ważnych uroczystości.

Podczas spaceru Drogą Królewską podziwialiśmy dziedziniec Collegium Maius – najstarszą część Uniwersytetu Jagiellońskiego, a na Rynku Głównym Kościół Mariacki  z ołtarzem Wita Stwosza, Sukiennice i pomnik Adama Mickiewicza. W drodze powrotnej do domu,  w okolicach Częstochowy , zatrzymaliśmy się na posiłek w restauracji Mc Donald’s.

Trzy dni upłynęło niesamowicie szybko. Miło było spędzić czas w dobrym towarzystwie. I choć pogoda była wspaniała, a  góry niezwykle piękne nadszedł czas powrotu. Z pobytu w Zakopanem i w Krakowie przywieźliśmy mnóstwo pamiątek i wrażeń.

Kierownikiem i organizatorem wycieczki była pani Maria Kurpik, a opiekunami uczniów pani Renata Koperska, pani Iwona Skibińska i pani Emilia Mikołajczyk.